Czy katalogi drukowane przeszły do lamusa?

papierowy katalog

Coraz mniej osób kolekcjonuje płyty CD, DVD i książki. Nic w tym dziwnego – cyfryzacja muzyki, filmów i literatury pozwala nam przechowywać je w postaci plików w niezliczonych ilościach. Wielu właścicieli firm zastanawia się więc, czy nadal opłaca im się drukować katalogi swoich produktów, czy może lepiej dostarczać je do klientów tylko w formie cyfrowej. Zdecydowanie warto pozostać przy druku – biznes bowiem rządzi się swoimi prawami.

Papierowy katalog: wygoda przede wszystkim

Przeglądanie katalogu papierowego jest dla klientów po prostu wygodniejsze, niż klikanie kolejnych stron na ekranie komputera. W papierowej wersji o wiele łatwiej jest im zaznaczyć interesującą ich stronę, czy dopisać swoje pytania przy danym produkcie. Drukowaną  wersję katalogu wygodniej również przejrzeć relaksując się w fotelu, czy jadać pociągiem – korzystanie z laptopa nie w każdych warunkach jest komfortowe. Jeśli firma zdecyduje się na druk katalogów o wysokiej jakości, katalog staje się też poniekąd jej wizytówką. Duża większość klientów docenia katalogi wydrukowane na dobrym papierze, w eleganckiej, lakierowanej okładce. Skojarzenie jest proste: dana firma przykłada dużą wagę do detali i nie lubi chodzić na kompromisy w kwestii jakości. Tradycyjny katalog to też akcesorium, które warto zabierać na wszelkiego rodzaju targi i imprezy branżowe. Trudno jest zachęcić potencjalnych klientów do wejścia na stronę firmy i obejrzenie katalogu tam. Wręczyć podczas rozmowy dopracowany i pachnący nowością katalog jest o wiele łatwiej. Możemy mieć też pewność, że w najgorszym wypadku klient przynajmniej go przekartkuje, a przy odrobinie szczęścia – coś przyciągnie jego uwagę.

Tania reklama

Druk katalogu papierowego to stosunkowo tania forma reklamy. Okładkę katalogu (czyli nazwę firmy) ogląda zazwyczaj nie tylko osoba obdarowana katalogiem, lecz również osoby z jej otoczenia. Dzięki temu nazwa marki staje się bardziej rozpoznawalna. Często zdarza się, że nawet osoba niezainteresowana ofertą danej firmy, pozostawia katalog w taksówce czy poczekalni. Dzięki temu ma on szansę trafić do rąk potencjalnego klienta. Drukowany katalog, nawet przeglądany z nudów, może stać się inspiracją do zakupu. Tu przykładem może być szwedzka firma meblowa, która dostarcza swoim klientom katalogi nie tylko z produktami, ale z całymi aranżacjami wnętrz, które mogą stanowić inspirację do remontu. Trzeba pamiętać, że w katalogu istotna jest nie tylko treść, ale również i dobre zdjęcia. Wydrukowane na wysokiej jakości papierze mogą przeważyć o tym, czy klient skorzysta z oferty danej firmy, czy też nie.