Druk offsetowy – poznaj jego zalety!

katalog wrocławia

Najogólniej rzecz ujmując, mianem druku offsetowego określa się przemysłową odmianę druku płaskiego. Tego typu rozwiązanie sprawdza się doskonale w przypadku dużych nakładów drukarskich, dla których istotnym czynnikiem, jest wysoka jakość otrzymanego produktu końcowego. Czym jest druk offsetowy, jakie są jego zalety i czym różni się od druku cyfrowego? Na te pytania postaraliśmy się odpowiedzieć w treści dzisiejszego artykułu. Zapraszamy do lektury.

Druk offsetowy – czym jest?

Druk offsetowy to jedna z nowoczesnych technik drukarskich, która charakteryzuje się dużą precyzją i popularnością. Wyróżniamy:

  • druk offsetowy arkuszowy – wykonywany przy użyciu farby odznaczającej się dużym współczynnikiem lepkości,
  • druk offsetowy rolowy – sprawdzający się doskonale w przypadku dużych nakładów drukarskich.

Zalety druku offsetowego

Do największych zalet druku offsetowego zaliczyć należy stosunkowo niską cenę – pod warunkiem, że nakład jest duży ( w przypadku niewielkich zleceń drukarskich lepiej zdecydować się na druk cyfrowy). Warto również zaznaczyć, że druk offsetowy charakteryzuje się doskonałą jakością, dzięki czemu pozwala na dokładne odwzorowanie nawet bardzo małych elementów. Ponadto, tej metody drukarskiej używać można na różnego rodzaju nośnikach, jak np. papierze etykietowym czy folii.

Druk cyfrowy czy offsetowy

Jak już wcześniej wspomniano, druk offsetowy sprawdza się najlepiej w przypadku dużych nakładów. Jeżeli więc występuje konieczność wydrukowania kilku broszur, czy ulotek, nie będzie on opłacalnym rozwiązaniem. Do różnic zaliczyć należy również czas potrzebny na przygotowanie projektu drukarskiego. W przypadku druku cyfrowego proces realizacji zachodzi niemalże od ręki. Inaczej sytuacja przedstawia się w druku offsetowym, który absorbuje więcej czasu i wymaga większych nakładów pieniężnych.

Podsumowanie

Druk offsetowy cieszy się niesłabnącą popularnością. Nie ma się co dziwić, zwłaszcza jeżeli wziąć pod uwagę jego jakość oraz precyzję. Należy jednak pamiętać, że nie sprawdza się on w przypadku małych nakładów drukarskich.