Druk na potrzeby produkcji materiałów POS

Współcześnie możliwości reklamowania produktów (bądź usług) jest coraz więcej. Istnieje bowiem wiele nowych form, które pozwalają na bezpośrednie dotarcie do Klienta – aczkolwiek nie należy przy tym bagatelizować tradycyjnych i sprawdzonych sposobów. Wszystkie firmy powinna walczyć o świadomość marki wśród potencjalnych odbiorców poprzez różne środki przekazu. Jednym z polecanych rozwiązań – które powinna rozważyć każda działalność niezależnie od branży – jest reklama w formie materiałów POS.

Czym są materiały POS?

W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym właściwie są materiały POS. Zagadnienie wywodzi się od angielskiego skrótu, który w rozwinięciu brzmi „point of sales”, co oznacza materiały wspierające sprzedaż. Są to reklamy drukowane, które umieszczane są poza środkami masowego przekazu, a w miejscu podejmowania zakupu. Mogą mieć one przeróżną formę, o czym zostanie wspomniane w dalszej części wpisu.

Głównym celem materiałów POS jest zwrócenie uwagi potencjalnego Klienta na dany produkt czy usługę, a następnie wpłynięcie na jego decyzję. Ten rodzaj reklamy przyczynia się nie tylko do zwiększenia sprzedaży, ale również do lepszego zapamiętania marki. W związku z tym, inwestycja w materiały POS jest jak najbardziej korzystna – szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że większość decyzji zakupowych podejmowanych jest bezpośrednio w sklepie, a sam koszt w reklamę może być niewielki.

Różne możliwości druku

Materiały POS są dostrzegalne na co dzień w każdym sklepie stacjonarnym. Najpopularniejszymi formami są m.in.:

  • ulotki,
  • gazetki promocyjne,
  • naklejki,
  • wobblery,
  • shelfstopery,
  • broszury,
  • plakaty.

Jak zostało jednak wspomniane – możliwości druku jest wiele: od druku offsetowego i cyfrowego, po druk 3D czy na materiałach z PCV. W związku z tym, decydując się na materiały POS, można spróbować również bardziej oryginalnych rozwiązań. Podane opcje umożliwiają wykonanie reklamy na praktycznie każdym elemencie, np. kubku, magnesie oraz wielu innych przedmiotach, które mogą być związane z daną działalnością. Niezależnie od formy, najważniejsze jest jednak to, aby sam projekt był czytelny, widoczny i spójny z identyfikacją wizualną marki.