Jak przygotować dobry folder reklamowy?

spotkanie w agencji reklamowej

Działania reklamowe mogą realizować się na wiele sposobów. Choć obecnie obserwuje się trend, który polega na koncentrowaniu marketingu w internecie, tradycyjne sposoby na reklamę działalności gospodarczej nadal odgrywają istotną rolę. Na ulicach miast nie brak wszak banerów, które zachęcają do skorzystania z nowej oferty danej firmy. Jednym ze standardowych sposobów na przeprowadzenie kampanii marketingowej jest także stworzenie folderu reklamowego. I to nie pierwszego lepszego, tylko naprawdę dobrego.

Kiedy można powiedzieć, że folder reklamowy nie należy do średniaków, tylko prezentuje się naprawdę dobrze? Przede wszystkim musi być on odpowiednio zaplanowany. Aspektem, na który należy zwrócić szczególną uwagę, projektując folder reklamowy, jest chociażby stosunek tekstu do obrazu. W prawidłowo przygotowanym katalogu nie może być oczywiście nadmiaru tekstu. Klienci rzadko kiedy czytają dokładnie foldery, raczej je kartkują. W związku z tym jeżeli w katalogu reklamowym zawrzemy szczegółowe opisy produktów, szansa, że nie zostaną one przeczytane, będzie bardzo duża. Folder nie ma pełnić roli wyczerpującego informatora, tylko powinien posiadać charakter zapowiadający i zachęcający do dowiedzenia się więcej lub do odwiedzenia punktu sprzedaży albo strony internetowej. Jakiś tekst w katalogu musi się jednak pojawić. Ważne jest, aby miał on jak najbardziej chwytliwy, a jednocześnie treściwy charakter. Musi on przekazywać maksimum informacji w minimalnej formie. Im bardziej będzie atrakcyjny, tym większa szansa, że zostanie zapamiętany i skłoni do dalszego kontaktu z firmą.

Kluczowa jest strona wizualna

Nie tekst stanowi jednak główną część folderu reklamowego, lecz jego warstwa graficzna. Musi ona być dobrze przemyślana i skonstruowana w sposób, który będzie przyciągał uwagę. W katalogu reklamowym należy oczywiście umieścić zdjęcia oraz ilustracje. Nie mogą one być jednak obecne w nadmiarze, gdyż inaczej folder stanie się nieprzejrzysty i przeładowany grafiką. Dobry folder reklamowy to taki, który nie jest pstrokaty, lecz schludny i estetyczny. Warto także, aby jego kolorystyka i wykorzystane w nim motywy graficzne nawiązywały swoim charakterem do natury danej firmy. Jeżeli nasza działalność gospodarcza jest nakierowana na dzieci, to oczywiście w folderze reklamowym możemy sobie pozwolić na szeroką paletę barw. Im bardziej kolorowy będzie katalog, tym lepiej. Jednak jeżeli chcemy zaprezentować urządzenia elektroniczne lub artykuły gospodarstwa domowego, postawmy na bardziej stonowane barwy. Róż czy fiolet świetnie sprawdzi się w przypadku biznesów związanych z modą, natomiast kolor srebrny będzie się kojarzył z wykorzystywanym w branży technicznej metalem.

Dobry folder reklamowy, choć może wydawać się przeżytkiem, w rzeczywistości jest w stanie przykuć większą uwagę niż reklama internetowa. W sieci bombardowani jesteśmy dziś taką ilością informacji, że treści marketingowe tam umieszczane raczej odstręczają niż przyciągają i intrygują. Dobrze zaprojektowany folder reklamowy jest natomiast w stanie wyróżnić się na tle pozostałych treści marketingowych. Żeby osiągnąć ten cel, warto zaprojektować go z myślą o konkretnym typie klienta. Nie ma nic gorszego niż katalog, który jest skierowany do wszystkich i do nikogo. Sprofilowanie materiałów marketingowych to podstawa udanej kampanii. Równie ważne jest umieszczenie gotowych katalogów tam, gdzie mają szansę rozejść się w największej liczbie. Doskonałym miejscem na zaprezentowanie w ten sposób swojej oferty będą różnego rodzaju targi czy eventy branżowe. Umieszczenie na swoim stanowisku folderu reklamowego to podstawa jeśli chodzi o zachęcenie potencjalnego klienta do skorzystania z naszej oferty.