Skuteczna ulotka reklamowa, czyli jaka?

ulotki

Wiele firm podczas swojej działalności, na pewnym etapie zastanawia się, czy nie warto poinformować o swoim istnieniu potencjalnych klientów, wręczając im ulotki. Zanim jednak przedsiębiorcy zlecą druk, powinni się dobrze zastanowić, co ma się na niej znaleźć.

Zadanie ulotki

Ulotka, która trafia do przypadkowego przechodnia, powinna spełnić określone zadanie. Przede wszystkim ma ona sprawić, że stanie się on klientem naszej firmy. Dlatego powinna ona zachęcać go do działania, a hasła typu „sprawdź!” lub „przekonaj się” bywają istotniejsze, niż nazwa firmy wypisana wielką czcionką. Ulotka nie powinna również przedstawiać suchych faktów z oferty firmy, np. menu restauracji. Najlepiej, gdy jej treść (czyli nasza oferta) opisuje rozwiązanie problemu, który może mieć klient: brak czasu na gotowanie, przyjazd niezapowiedzianych gości, chęć spróbowania kuchni azjatyckiej. Warto też zadbać, by ulotka nie trafiła do kosza. Dlatego można w niej podać np. kod zniżkowy na pierwsze zamówienie. Ulotka powinna być atrakcyjna wizualnie. Większość ludzi jest wzrokowcami, warto więc zadbać o ładne zdjęcia lub grafiki. Treść ulotki nie może być napisana zbyt fachowym językiem. Dla większości osób jaśniejszy jest komunikat: „pozbądź się cellulitu!” niż „profesjonalne zabiegi karboksyterapii”. Jeśli daną osobę zainteresuje treść ulotki i wybierze się ona do naszego salonu, polubi jego fanpage, czy zajrzy na stronę internetową, tam już pozna szczegóły danej oferty.

Drukowanie ulotek

Decydując się na przygotowanie ulotek, warto nawiązać współpracę z doświadczoną drukarnią. Taka, dla której drukowanie ulotek to chleb powszedni, z pewnością będzie zdawała sobie sprawę, jak ważny jest odpowiedni dobór papieru. Ulotka nie może łatwo ulegać zniszczeniu, z drugiej strony nie jest na tyle ważnym wydrukiem, by wybrać do niej bardzo drogi papier. Dobra drukarnia zadba o to, by wydruki były wyraźne i czytelne, a ulotki wyglądały schludnie i świeżo. Musimy pamiętać też o tym, że ulotka to rzecz, która na kliencie wywołuje pierwsze wrażenie związane z naszą firmą. Absolutnie nie może więc mieć braków jakościowych.