Wizytówka firmowa – najczęściej popełniane błędy

wizytówka

Wizytówka jest nie tylko nośnikiem podstawowych informacji o firmie, ale także jej reklamą. Z tego powodu musi wzbudzać zainteresowanie i zapadać w pamięć. Im więcej osób zwróci na nią uwagę, tym większa szansa na to, że więcej z nich na zasadzie skojarzeń zapamięta również firmę. W parze z estetyką wizytówek musi iść też ich użyteczność, dlatego przy ich projektowaniu warto wiedzieć, jakich błędów unikać. O tym, czego się wystrzegać, a czego pominąć nie można, piszemy poniżej.

Jak powinna wyglądać profesjonalna wizytówka firmowa?

Podstawowa zasada jest taka, że wizytówki powinny być czytelne. Notorycznie popełnianym błędem jest jednak umieszczanie na nich zbyt dużej ilości treści. Zbyt wiele tekstu na małym formacie wprowadza chaos i sprawia, że całość nie prezentuje się estetycznie. Ściśnięte litery, brak odstępów między wyrazami i akapitami powodują, że tekst się zlewa, a jego czytanie staje się męczące. Ściana tekstu nie przyciąga uwagi, a co więcej, zniechęca do zapoznania się z treścią. Złoty środek jest taki, by na wizytówkach umieszczać wyłącznie niezbędne informacje, takie jak imię i nazwisko, nazwę firmy, dane adresowe i kontaktowe.

Kolejną budzącą wątpliwości kwestią jest szata graficzna. Przy projektowaniu wizytówek warto zadbać o spójność czcionek, grafik i kolorów. Niektóre połączenia po prostu do siebie nie pasują, a ich zestawienie może sprawić, że wizytówka będzie wyglądała tandetnie i nieprofesjonalnie. Trzeba też pamiętać o tym, by wizytówki były utrzymane w odpowiednim tonie. Często spotykanym błędem jest niedostosowanie treści do profesji i oferty. Dobrym przykładem jest żart. O ile żartobliwa konwencja może zaintrygować, o tyle nie w każdym biznesie się sprawdzi, dlatego nie należy na siłę rozśmieszać odbiorców.

Błędy przy projektowaniu wizytówek nierzadko wynikają też z kwestii czysto technicznych. Złe rozmieszczenie treści czy brak marginesów to zaledwie część z nich. Wpadki często dotyczą też literówek lub błędów interpunkcyjnych. Takie gafy są niedopuszczalne i rzutują na wizerunek firmy. Z tego powodu przed oddaniem projektu np. do drukarni offsetowej we Wrocławiu – Anex, należy go dokładnie sprawdzić. Wiele osób zapisuje też projekty w nieodpowiednim formacie, co przekłada się później na jakość wydruku. Warto mieć to na uwadze, by nie zniweczyć pracy nad projektem rozmazanym i nieczytelnym wydrukiem.