Jakie elementy musi mieć dobra ulotka reklamowa?
- Szczegóły
Podstawową funkcją ulotki reklamowej jest wzbudzenie zainteresowania odbiorców i tym samym zwrócenie ich uwagi na konkretny produkt lub usługę. Dobra ulotka reklamowa jest nośnikiem podstawowych informacji o marce, ale i sposobem na to, by wyróżnić ją na tle konkurencji. Aby była skuteczna, musi być jednak dobrze wykonana. Znaczenie ma każdy detal, a nawet kolor. Żadna treść nie może się tam znaleźć przypadkowo. Jak ją zatem zaprojektować, by spełniała swoją funkcję? Oto co powinna zawierać.
Zwięzłe treści i „wezwanie do działania”
O skuteczności ulotki reklamowej decydują konkrety. Odbiorca musi wiedzieć, co dana marka ma mu do zaoferowania i co dzięki niej zyska. Dobra ulotka powinna wręcz wzywać go do podjęcia konkretnego działania. Musi też przekazywać mu podstawowe informacje o firmie. Tekst reklamowy powinien być krótki, ale napisany językiem korzyści. Długie bloki tekstowe od razu dyskwalifikują broszury w oczach odbiorców. Skondensowana, ale niebanalna treść jest kluczem do sukcesu.
Chwytliwe hasło
Szczególnie ważnym elementem ulotki jest hasło reklamowe. To ono jest zwykle najlepiej wyeksponowane i to od niego w dużej mierze zależy, czy nośnik wzbudzi zainteresowanie odbiorcy. Hasło musi być krótkie, łatwe do zapamiętania, a przy tym mocno związane z działalnością danej firmy.
Niebanalna szata graficzna
Ulotka reklamowa musi być atrakcyjna wizualnie i wydrukowana w dobrej jakości. Przykładowo wysoką jakość druku ulotek we Wrocławiu zapewnia drukarnia offsetowa Anex. Poza tym skuteczna ulotka zawiera dobrej jakości zdjęcia lub oryginalne grafiki. Nie należy jednak przesadzać z ich liczbą. Niemniej ważna jest kolorystyka, najlepiej oszczędna i spójna z profilem działalności. Dwa lub trzy dominujące kolory zdadzą egzamin lepiej od całej palety barw.