Jak przygotować firmowy katalog produktów?

wiele kolorowych katalogów

Kluczem do sukcesu w biznesie jest ciągły rozwój, związany z pozyskiwaniem nowych klientów i poszerzaniem znajomości wśród przedsiębiorców. Mimo obecnej doby internetu dobrym sposobem na rozpowszechnianie informacji wciąż jest tworzenie materiałów drukowanych, w tym katalogów produktowych. Ich rolą jest zachęcanie do nabycia określonego produktu lub skorzystania z usługi, a także przedstawienie naszych możliwości i nakreślenie profilu działalności. 

Aby jednak możliwe było wykorzystanie wszystkich możliwości, jakie dają katalogi produktów, konieczne jest stworzenie naprawdę profesjonalnej propozycji, doskonałej zarówno jeśli chodzi o treść, jak i estetykę. Jak więc przygotować wysokiej jakości katalog produktów? W naszym artykule przedstawiamy kilka cennych porad.

O czym warto pamiętać w czasie tworzenia katalogu produktów?

Cały proces tworzenia katalogu produktów należy zacząć od ustalenia, jaki jest nasz główny cel i co chcemy zaprezentować. Stworzenie głównej wizji jest istotne, ponieważ pozwala na łatwiejsze podejmowanie kolejnych decyzji, które następnie przyczyniają się do stworzenia spójnej całości. Należy także pamiętać o tzw. grupie docelowej, czyli o naszych potencjalnych klientach. Przekaz powinien być tworzony tak, by w największym stopniu trafiał do przekonania właśnie tych osób – osób, które są najbardziej skłonne do wybrania naszych usług i produktów.

Jeśli chodzi o treść, to musi być ona doskonałym połączeniem perswazji i zachęty do zakupu, ale także rzetelnej informacji w najlepszym wydaniu. Katalog produktów to ciekawa kompozycja, która z jednej strony podaje szczegóły dotyczące oferty, a z drugiej ma za zadanie zachęcić do określonego działania, wpływając na umysł i emocje jednocześnie. Uzupełnieniem treści jest oczywiście warstwa wizualna, która powinna być utrzymana w aktualnych trendach, ale także dopasowana do profilu działania firmy.

Warto pamiętać, że:

  • jakość katalogu i jego kompozycja będzie świadczyć o profesjonalizmie naszej firmy lub jego braku,
  • opisy i zdjęcia powinny być w miarę możliwości uzupełnione wykresami, danymi statystycznymi, opiniami dotychczasowych klientów i instrukcjami użytkowania,
  • w większości przypadku ważną częścią jest cennik produktów i usług,
  • język i styl katalogu należy dopasować do grupy docelowej,
  • treść nie powinna skupiać się tylko na suchych danych technicznych, ale także na podkreśleniu wyjątkowości i jakości oferowanych rozwiązań,
  • opisy nie mogą być zbyt długie, a ich ułożenie powinno być przejrzyste i uporządkowane.

Jak przygotować profesjonalny katalog produktów?

Jak więc widać proces projektowania katalogu produktów jest wymagający i wiąże się z koniecznością skupienia na detalach. Należy jednak pamiętać, że treść i estetyka to nie wszystko. Duże znaczenie ma także rodzaj i jakość wydruku. Produkt końcowy powinien bowiem wyróżniać się trwałością, żywymi barwami i nowoczesnym wyglądem widocznym m.in. w zastosowaniu uszlachetnień. Nic więc dziwnego, że tak ważne jest współpracowanie z profesjonalną drukarnią.

Jeśli chcesz rozwijać swoją firmę i planujesz stworzenie katalogu produktów, zachęcamy Cię do sprawdzenia naszej oferty. Jako drukarnia Anex zajmujemy się tworzeniem katalogów, broszur i folderów, które są ważnym elementem działalności marketingowej. Wszystkie materiały przygotowujemy w wielu rozmiarach oraz z wykorzystaniem różnych rodzajów papieru, co gwarantuje maksymalne dopasowanie do oczekiwań.