Jakie techniki wykorzystuje się do nadruków na gadżetach?

nadruk

Kubki, zabawki, akcesoria biurowe oraz tekstylne to najpopularniejsze gadżety reklamowe. Odpowiednio zadrukowane stanowią doskonały nośnik reklamowy, który zostanie przez potencjalnych klientów praktycznie wykorzystany. Aby gadżety mogły spełniać swoje funkcje, muszą być jednak spójne z wizerunkiem marki oraz estetycznie wykonane. W tym drugim przypadku najważniejsza jest jakość nadruków. Wysoką jakość nadruków zapewnia dobór odpowiedniej techniki drukarskiej. Jakie z nich się obecnie wykorzystuje?

Jakimi technikami wykonuje się nadruki na gadżetach reklamowych?

Jedną z najpopularniejszych technik drukarskich jest druk offsetowy. Wykorzystuje się go przy wydrukach płaskich nośników reklamowych. Najczęściej są to plakaty, ulotki i katalogi. Niemniej druk offsetowy znajduje zastosowanie również przy nanoszeniu nadruków na kalendarze, które wciąż uznaje się za gadżety najchętniej wykorzystywane w promocji marek. Wśród innych metod druku, które stosuje się przy produkcji gadżetów reklamowych, wymienić można:

  • sitodruk – wykorzystywany szczególnie przy nanoszeniu nadruków na tekstylia, w tym np. na odzież i torby,
  • sublimację – znajdującą zastosowanie przy znakowaniu ceramiki np. kubków i materiałów tekstylnych, w tym np. smyczy reklamowych i toreb,
  • termotransfer – sprawdzający się przy nanoszeniu treści reklamowych na tkaniny, w tym np. na plecaki, torby, parasole,
  • druk cyfrowy – używany najczęściej do zadrukowania kalendarzy,
  • kalkę ceramiczną – wykorzystywaną do zdobienia kubków,
  • folie flex i flex-flock – przeznaczone do wygrzewania wzorów na odzieży i tkaninach.

Jak można zauważyć, techniki drukarskie dobiera się stosownie do rodzaju materiału, z jakiego gadżet został wykonany. Niemniej znaczenie ma przy tym również efekt, jaki chce się uzyskać.