Jak wykonać dobrze wizytówkę firmową?

wizytówka firmowa

Dobra wizytówka firmowa przyciąga wzrok, intryguje i spełnia swoją funkcję jako nośnik podstawowych informacji o firmie. Stworzenie właściwego projektu wydaje się proste, ale może sprawiać trudności. W głowie twórców wizytówek często rodzą się pytania dotyczące tego, jakie informacje na nich zamieścić, jaką szatę graficzną wybrać czy też, na jaki papier się zdecydować przy wydruku. Chcąc rozwiać te wątpliwości, przygotowaliśmy dzisiejszy artykuł, w którym podpowiadamy, jak zaprojektować wizytówkę, by zrobić wrażenie na odbiorcach.

„Mniej znaczy więcej” – czyli o dobrych wizytówkach firmowych

Wizytówka firmowa powinna być czytelna i przejrzysta. Ważne by była wykonana w taki sposób, aby odbiorca nie miał problemu z identyfikacją prezentowanej firmy. Najlepiej ograniczyć się do minimum informacji. W myśl zasady „mniej znaczy więcej”, warto skondensować treść i umieścić na formacie wyłącznie niezbędne informacje, takie jak nazwa firmy, jej logo, adres, numer telefonu oraz adres e-mail. Jeśli nazwa firmy nie sugeruje profilu jej działalności, opcjonalnie można umieścić hasło, które wskaże odbiorcy specjalizację danego przedsiębiorstwa.

Nierzadko ważniejsza od treści jest szata graficzna, dlatego przed wydrukiem wizytówek np. w drukarni offsetowej we Wrocławiu szczególną wagę należy przywiązać do ich wyglądu. Z założenia format ten powinien być oryginalny i spójny z wizerunkiem firmy. Przemyślany musi być nie tylko dobór kolorów, grafik i czcionek, ale także rodzaj papieru, na jakim zostanie wydrukowany. Im bardziej ozdobna czcionka, tym prostszy powinien być papier. Przy pozbawionej zdobień czcionce i stonowanej kolorystyce można natomiast postawić na odważniejszy wzór papieru. Warto przy tym pamiętać, że kluczową rolę odgrywa też wysoka jakość wydruku.